کاربر: مهمان ثبت نام | ورود
انواع جرثقیل ، آسانسور و لیفتراک
بازرسی انواع جرثقیل ( سقفی ، موبایل ، دروازه ای ، بازویی و... ) و صدور گواهینامه سلامت
بازرسی انواع لیفتراک ، ریچتراک و ریچ استاکر و صدور گواهینامه سلامت
بازرسی انواع آسانسور و صدور گواهینامه سلامت

تلفن : ۴۴۲۸۲۹۰۴-۰۲۱ و  تلفکس : ۴۴۲۸۲۹۰۲-۰۲۱


اهمیت بازرسی جرثقیل

استفاده از جرثقیل در صنایع مختلف کاربرد داشته و نصب دستگاهها ، ساختمان بناها ، تخليه و بارگيري كشتي ها و غيره را آسان تر نموده است . چنانچه از اين وسائل به خوبي استفاده و نگهداری نشود و مورد بازرسي های دقیق و فنی و آزمايش مرتب قرار نگيرد، چه بسا ممكن است آسیبهای جدی و غیر قابل جبرانی به دستگاهها ، تجهيزات و كاركنان وارد آيد.

براي جلوگيري از بروز اين حوادث و پيش آمدها ، جرثقيل ها و وسائل بالابری باید مرتبا و تحت برنامه زمان بندي شده اي مورد بازرسي  فني و تست قرار گيرند تا نواقص و معايب آنها برطرف و براي كار ایمن آماده باشند .

توقفات مکرر جرثقیل و ضايعات بسياري در اثر بي توجهي و عدم بازرسي فني و تست به موقع جرثقيلها و وسائل بالابری بوقوع پيوسته كه اكثرآنها قابل پیش بینی بوده اند . براي جلوگيري از بروز خسارات ناشي از فرسايش و خرابي قطعات ، جرثقيلها و ساير وسائل بالابر مي بايد مطابق استانداردهای بین المللی ، چک لیستها و روشهای اجرایی که ازطرف موسسات و سازمانهاي ذيصلاح تائید  مي شود بطور كامل اجزاء هر دستگاه بر حسب كاركرد آن در زمان معين مورد بازرسي فني و تست قرار گرفته و در صورت لزوم تعمير و ترميم گردد .

بازرسی و تست جرثقیل :

شرکت مهندسی و بازرسی فنی آستا با در اختیار داشتن کارشناسان متخصص و آموزش دیده پس از درخواست بازرسی در محل مورد نظر حضور پیدا کرده و پس از انجام بازرسی های دقیق،  بهترین و مقرون به صرفه ترین راه حلهای بهینه سازی و تعمیرات و نگهداری مرتبط با نوع کاربری شما را ارائه خواهند نمود .

در این مرحله مطابق چک لیست های تهیه شده تمامی قسمتهای بحرانی جرثقیل مانند : قلاب ، سازه ، چرخ دنده ها ، جوشها ، سیم بکسل ، درام ، زنجیر ، تجهیزات برقی و مکانیکی ، گیربکس ، اتصالات ، تابلو های برق ، کنترلر ها و ..... مورد ارزیابی دقیق قرار میگیرد.

تستها شامل :

تستهای ظاهری (visual) از تمامی قسمتهای جرثقيلها

تستهای استاتيک (Static test ) 

ديناميک (Dynamic test ) طبق استاندارد مربوطه

بررسی ساييدگی ريلها و چرخها

تست جوش و ترک یابی توسط (Dye Penetrate in Section  ) در صورت لزوم

بازرسی دقیق سيم بکسل ها جهت پارگی و زنجيرها جهت خوردگی.

تست خیز تمامی پلها با بار نامی (SWL) و +25% با ابزار دقیق لیزری .

تست عملکرد ترمزها ، اعم از بالابری ، محرکه های طولی و عرضی

بررسی طراحی سازه جرثقیلها و متعلقات مربوطه مطابق با استاندارد BS466

 پس از اتمام تست و بازرسی ، گزارش نهايی  و گواهینامه بازرسی در مورد هر يک از جرثقيلها به تفکیک به همراه فرم چک لیست جهت نگهداری  و همچنین پيشنهادات لازمه جهت ارتقای  ایمنی و بهينه سازی  سيستم برق و مکانیک جرثقیل توسط ب این شرکت ( مورد تایئد مرکز تحقیقات اداره کار و سازمان ملی استاندارد تهیه و تحویل می گردد .  




astacompany.com © 2014

طراحی سایت و سئو : راسپید